Jak sprzedać mieszkanie bez pomocy pośrednika?

Osoby planujące sprzedaż nieruchomości mogą zdecydować się na wynajęcie do tego agencji nieruchomości lub samodzielne załatwienie wszystkich spraw z tym związanych. Podkreślić należy, że zaletą korzystania z pomocy biura nieruchomości jest m.in. ogromna oszczędność czasu. Niemniej jednak głównym powodem skłaniającym do samodzielnej sprzedaży mieszkania jest eliminacja kosztu związanego z wynajęciem specjalisty. Podstawowym krokiem jaki należy zrobić, decydując się na sprzedaż nieruchomości bez udziału pośrednika jest wycena jej wartości. Warto w tym celu skorzystać z internetowego kalkulatora średnich cen nieruchomości dostępnego na stronach serwisów ogłoszeniowych.
Pamiętać przy tym jednak należy, że mechanizmy te nie biorą pod uwagę wielu ważnych cech nieruchomości tj. na przykład standard wykończenia lokalu. Właściciel domu czy mieszkania szykując się do sprzedaży musi dysponować również wszelkimi dokumentami poświadczającymi prawo własności. W związku z powyższym należy przygotować przede wszystkim kopię aktu notarialnego, ale warto mieć również wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania terenu, na którym znajduje się nieruchomość. Te dokumenty zapewne będą chcieli obejrzeć potencjalni kupujący. Drugiem etapem będzie decyzja dotycząca kanału promocji oferty sprzedaży. Do wyboru jest wiele możliwości. Ogłoszenia prasowe są dobrym rozwiązaniem, jeśli chcemy dotrzeć z ofertą do starszych osób, niemniej jednak powinny one stanowić jedynie dodatkowy kanał do prowadzonej przez nas promocji w internecie.
Ogłoszenia w sieci, oprócz konkurencyjności cenowej, mają zdecydowanie większą skuteczność – zapewniają szybsze dotarcie do większej ilości odbiorców. Internetowe tablice ogłoszeń dają większe możliwości w zakresie prezentacji nieruchomości. Nie tylko opis nieruchomości może być bardziej obszerny, ale oferta może zostać dodatkowo wzbogacona o zdjęcia, film czy nawet wizualizację przestrzenną. Wypełniając pola formularza ogłoszeniowego, mamy pewność, że nie pominiemy żadnej istotnej informacji. Ponieważ większość cech określających przedmiot sprzedaży jest zdefiniowana, do ogłoszeniodawcy należy jedynie wybranie odpowiedniego określenia z rozwijanej listy. Dzięki temu przygotowanie oferty staje się dużo wygodniejsze i szybsze.
Pamiętać należy, że portale ogłoszeniowe oferują różnorodne metody promocji oferty. Za dodatkową opłatą ogłoszenie może zostać specjalnie wyróżnione oraz znaleźć się na pierwszych pozycjach listy wyników, a nawet wyświetlone na stronie głównej serwisu ogłoszeniowego.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz